Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úkoly pro děti 4, 30.3. - 3.4.2020, 1.B

14. 4. 2020

Milí a stateční rodiče,

pěkně vás zdravím a děkuji vám za další odučený týden. Vaše dotazy již nebyly tak četné, zato se zvýšil počet obrázků, fotografií, mailíčků a smajlíčků, videí. Moc děkuji. Udržuje mne to v dobré náladě.

Opět se nestal zázrak a musím vám poslat další dávku úkolů. Na konci mailu pak rozeberu, co jste to dostali ve čtvrtek do schránek a co s tím. Nadále doporučuji ČT 2 UčíTelka denně v 9.00hod., Logohrátky, Didakta Sovička, AlfBook. Pokud se vám hodil i další program/y, které jsem zaslala, je tak dobře. Takže do toho:

slabikář:

strana 66 - opět čtěte nejdříve to, co je ve žlutém žebříku, pořádně, dokud dítě nedělá chyby. Poté čtěte o ježkovi, po dvou větách se ptejte na porozumění, důsledně. Dvě cvičení dole dětem oznámkujte, přímo do slabikáře, v posledním cvičení si za správnost vybarví sluníčko (pokud to má správně). Mám pro paměť dětí básničku:

Ježek žije v lese, bodlinky si nese. V noci běhá, ve dne spí, žížaly i hady jí.

strana 67 - začněte hrou Kdo je kdo?, která navazuje na probrané učivo prvouky o rodinných vztazích. Dávejte dítěti otázky: Aničko, ty jsi pro maminku.......(dcera). Syn tvých rodičů je tvůj........(bratr). Tvoje maminka je pro tvoji babičku........(dcera). Přečtěte povídání Žaneta vypravuje.... Správné odpovědi ke cvičení 2 jsou - 1.dcera, 2. sestra, 3. vnučka, 1. syn, 2. bratr, 3. vnuk. Za správné odpovědi si dítě vybarví sluníčko. Poslední cvičení výchovně využijte. K doplnění se hodí slovo "hrát". A jaké je to u vás doma?

strana 68 - na rozmluvení básnička:

Řežu, řežu dříví, už jsem celý křivý. Řežu dříví z ořechu, narovnám je pod střechu. Řežu dříví na polínka, doma vaří Kateřinka.

A jedna hra navíc: Je to tak? Říkejte popletené věty a nechte je dítětem opravit - Hříbek našel Řehoře. Řízek smaží kuchaře. Vlasy češou hřeben. Hřebík zatlouká Jiříka. Pole s řekou je u řepy. Nasmáli jste se?

Zaznačte v básničce všechna Ř, ř.  Pokračujte přesně dle zadání dole na stránce. Doporučuji, kdo máte doma dítě, které ještě neumí ř, je potřeba, abyste mu předčítali a ono očima četlo s vámi - aby si zafixovalo, jak správně písmeno ř zní - až ho jednou bude umět. Pokud už ho umí a nepoužívá, trvejte důsledně na tom, aby ho tady vyslovovalo správně.

strana 69 - nejdříve slova v žebřících. Čteme vyprávění, ptáme se na porozumění. Doplňte název pohádky - Tři zlaté vlasy děda Vševěda. Dítě by mělo vědět, kde zjistí jmeniny, učili jsme se to, v kalendáři. 2. března má svátek Anežka. Za poslední samostatně vypracované cvičení správně zodpovězené si vybarví sluníčko.

písanka: strana 27 až 36 včetně. Máte před sebou těžká písmenka B, Č, ž. Nechejte se tedy vést přesnými tahy písanky. Nechť děti obtahují písmena. Pěkně budou psát tehdy, pokud budou správně sedět (viz minulý mail) a budou mít k psaní klid. Chvalte je!! Ať nespěchají. U písmena B začínají stejně jako u P. U písmena Č říkám, že je ze zámku, starobylé, pěkně kroucené. Malé ž se strašně plete s písm. ř. Děti mají stále na stole Ježíškovu abecedu. Na straně 34 děti dopisují pouze jedno slovo psacím písmem.  Diktujte písmena, slabiky, slova, dvouslovné věty.

matematika:

máme před sebou poslední čtyři stránky sešitu číslo 3, strany 29 - 32. Na straně 30 je sčítání pod sebou, pozor! děte se zatím učí, že můžeme sčítat pod sebou, ale přečtou příklad běžným způsobem a napíší výsledek. Nepočítají tedy 5+3 je 8, 0+1 je 1, ale počítají 13+5 rovná se 18. Stranu 32 zadejte dětem jako samostatnou práci. Proberte s nimi, co mají udělat a měly by to vše zvládnout samy. Výslednou práci obodujte a oznámkujte následovně: 60 - 56 bodů=1

                   55 - 48 bodů=2

                   47 - 33 bodů=3

                   32 - 20 bodů=4    Napište, jak miláček dopadl. Děkuji.

prvouka:

strana 59 - to vše máme zasázeno ve skleníku, pošlu dětem dopis a vy na něj můžete pěkně navázat. Ať vám dítě zazpívá Šel zahradník do zahrady i s ukazováním jako ve škole. My jsme pozorovali klíčení řeřichy, ale můžete nechat naklíčit fazoli, bramboru, pšenici, apod.

Strana 60 - to, co je dole pod fotografiemi je základ, co si má dítě zapamatovat. Písničku dítě umí a co je štěp vám vysvětlí.

Strana 61 - dle úkolů dole.

A nyní k tomu, co jsem vám hodila do schránek: písanka 4 a matematika 4/A budou potřeba od dalšího týdne. Prosím obalit, jak jste zvyklí.

Do sešitu ČJ budou děti od příštího týdne psát diktáty a různá cvičení. Prosím obalit, jak jste zvyklí.

Pracovní listy: NEMUSÍTE dělat. Slouží vám k procvičování. Zařadila jsem tam probíraná písmena, zábavné úkoly k češtině i matematice, rébusy. Ještě nikdy jsme s dětmi nepočítali PYRAMIDY - vždy součet dolních dvou cihliček se zapisuje do horní cihličky. Děti to moc baví.

Milí rodiče, děkuji za předání učiva dětem, moc vás zdravím, moc na vás myslím. Držte se, užívejte si s dětmi každou chvilku, buďte dobré mysli.

Paní učitelka Ilona Vaculíková