Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úkoly pro děti 5, 6. - 9.4.2020, 1.B

14. 4. 2020

Milí rodiče.

Tento týden počítám jako čtyřdenní, v pátek je státní svátek. Rozsah učiva bude tedy na čtyři dny. Záleží na vás, jak si učivo rozvrhnete.

Maminky, tatínkové - nezapomínejte chválit, ptát se na porozumění, podporovat. Používejte jedničky, klidně je pište do slabikářů, do sešitů, teď je to vaše. Usmívejte se, užijte si to, za chvíli vám to seberu!

Tak do toho, držím palce:

slabikář:

strana 70, cv. 1 - čtěte věty, upozorněte na barevná slova. Podívejte se na obrázky a určete ke každému obrázku jméno dítěte, do žluté kartičky pod obrázkem napíše dítě počáteční písmeno jména - tedy velké psací písmeno. Každý obrázek dítě popíše, např.: Děvče sedí u stolu. Jmenuje se Mařenka. Sedí rovně, protože píše přání. Má žluté vlásky a růžovou halenku. Jestli to bude hezké, může si dítě vybarvit sluníčko. Cv.2 (fajfka) - dítě si přečte zadání, zeptejte se, zda rozumělo. Přečte otázku a odpoví celou větou. Odpovědi může dítě i psát, píše psacím písmem, od začátku říkám dětem, že křestní jména se píší s velkým písmenem. Nechte je všimnout, že tečky jsou tam předtištěné. Pokud možno zdůrazněte, že na konci věty se píše tečka, otazník či vykřičník. Cv. 3 - dítě přečte slova označující povolání, pod slovy si prohlédne obrázek. Tvoří věty tak, aby tam bylo povolání i věci nakreslené, např.: Pochutnávám si na rohlících a houskách, které upeče pekařka v naší pekárně. Cv.4 nechejte udělat děti samotné - požádejte je, aby si přečetly věty, které nejsou úplné. Na základě předchozího cvičení 3 doplní psacím písmem povolání. Pozor, zopakujte, co jsem je naučila - na začátku věty se píše velké písmeno. Pokud správně přiřadí slova do vět, mohou si vybarvit slunce, případné chyby s nimi opravte. Cv. 5 - čteme slova psaná psacím písmem.

strana 71 - cv. 1, dítě čte hádanku a hádá, pomůže obrázek. Tady bych děti učila hádanku nazpaměť, pro procvičení mozkových závitů. Cv. 2 Co potřebuje kuchař? Nechejte děti pracovat samostatně a ohodnoťte jejich práci sluníčkem a známkou. Cv. 3 - pohádka O budce skýtá mnoho možností, jak ji přečíst. Od nejnáročnější, kdy si ji rodinně přečtete a zahrajete až po nejlehčí variantu pro rychlé přečtení, kdy se střídáte s dítětem a čtete to napůl vy napůl dítě. Pohádka pokračuje tak, že se do budky nastěhuje i zajíc a po něm ještě kůzle. Pak přijde medvěd Všechnosněd (Křivošlap), a protože je velký, do budky se nevejde a budku zničí. Možná znáte jinou verzi, klidně naučte tu svou. Doporučuji pustit pohádku na YouTube.

strana 72 - nové písmenko ch, Ch, skládá se ze dvou písmen, ale vyslovujeme ho jako jednu hlásku. Posílám obrázek chocholouše obecného, jmenuje se tak podle chocholky na hlavě a také kozácký chochol na hlavě nějakého pána. Je to styl účesu. V básničce dítě najde všechna ch, je jich tam 9. Báseň říkáme několikrát, až si ji zapamatujeme. Cv. 2 - pojmenujeme obrázky: chleba, chata, hroch, střecha, chrpa, rampouch a řekneme, zda je ch na začátku, uprostřed nebo na konci. Cv. 3 a 4 a 5 podle zadání dole na stránce.

strana 73 - nejdříve žebříky, to je zásobárna slov. Cv. 1 nejdříve si děti přečtou slova, která drží v ruce kocourek Sam. Pak čtou věty a slovně doplňují vhodná slova. Cv. 2 je totéž, ale děti slova dopíší. Cv. 3 - má modré oči, má velkou sílu,     je vychytralý, protřelý, mazaný ve smyslu, že je chytřejší než ostatní, ale způsobem, který odsuzujeme   sliby, chyby - slibem se nezarmoutí, ale často slibujeme a slib nedodržíme a to je chyba. Cv. 4 nechejte děti dělat samostatně, do řádku nepatří 1. chlapec 2. kachna 3. hrách. Za odměnu sluníčko

psaní:

strany 37 až do konce řádku psacím písmem, 38 K, 39 E, 40 tvoříme věty. Písanka 4 strana 1. K novým písmenům bych chtěla již výuková videa na YouTube pro práci dětí se mnou. Snad se zadaří, pošlu odkaz.

matematika:

Máme nový sešit Matematika 4/A, v něm najdete takzvané sčítací pravítko, které se dá využít jako dvě samostatné číselné osy. Prosím neztratit. Sešit obalte jak jste zvyklí.

Strana 1 - začněte numerací do dvaceti, počítejte po jedné, po dvou, vzestupně i sestupně. Říkejte: 15 to je jedna desítka a pět jednotek (měli jsme s dětmi deset tyčinek spojených gumičkou ve svazku jako desítku a přidávali jsme jednotky), říkejte čtyři to je 2+2, 3+1, 0+4, vezměte si číselné kartičky a říkejte devět to je....a dítě nachystá příklad z kartiček, třeba 4+5. Na té straně 1 děti vyznačí desítku a zapíší počet zvířátek do rámečků.

Strana 2 je procvičovací, můžete dětem rozdat spoustu jedniček za samostatnou práci. Mohou u sebe mít vždy počítadlo nebo fazolky, těstoviny, nějaký názor prostě.

Strana 3 je také opakovací, jen dole je zavedení pojmu sčítanec plus sčítanec rovná se součet a sdělení, že pokud změníme pořadí sčítanců, tak se součet nemění. To je komutativní zákon. Já už jsem to s dětmi probírala, snad si vzpomenou a vždy jsme přidávali, že u odčítání to neplatí. Zkuste je naučit, že číslu při sčítání takto říkáme, když se vám to nepodaří, já jim to pak do hlaviček nandám.

prvouka:

strana 62 - Zvířata na statku, krásné téma. Hlavním cílem je poznat zvíře a pojmenovat celou příslušnou zvířecí rodinu.

Online vyučování pondělí a úterý 6. a 7.4.   v 8.00 hodin. K počítači prosím slabikář, matematiku, počítadlo nebo jiný názor a prvouku. Pero, tužku, papír.

Děkuji za to, jak se dětem věnujete,

Paní učitelka Ilona Vaculíková