Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úkoly pro děti 6, 14.-17.4.2020, 1.B

14. 4. 2020

Milí rodiče.

Věřím, že jste si s dětmi užili krásné jarní dny, otužili se, zasportovali, poradovali se. Vaše děti jsou krásným darem. Pojďme se tedy zase něco naučit.

Výuka ve virtuální třídě úterý až pátek od 8.00 do 9.00 hodin. Vítám, že sedíte s dětmi u výuky, co nestihneme pro ten den, zaznačíme a dokončete s dětmi Vy. Děkuji. Děti budou potřebovat slabikář, PS matematika, prvouku, skládací abecedu, číslice 1-20, počítadlo, Ježíškovu abecedu, tužku, papír, pití. Ve virtuální výuce nám chybí už pouze Tadeášek, přemýšlejte, prosím, o připojení, ulehčí vám to práci.

slabikář:

strana 74: naučíme se nazpaměť básničku - Jáchym už je u vody, se strýčkem tu chytá ryby. Teta sbírá jahody, borůvky a také hřiby. Michal našel hříbek v mechu, košík bude brzy plný. Z chalupy už vidí střechu, na louce se pasou srny. Zahrajeme si hru: Co napíšeš? (H/CH), ptáme se pouze na slova, která stejně znějí jako se píší - ořech, hrách, rohlík, blecha, střecha, husa, blecha, moucha, ucho, čich, sluch, housenka. Čteme článek Chalupa tety Dany, ptáme se na porozumění po třech řádcích: Jak se jmenuje Michalova teta? Kde má teta chalupu? Kdy tam Michal pojede? atd. Ve cvičení zelená fajfka se rozhodneme o pravdivosti ANO/NE. V dalším cvičení vybereme správná slova, která označují, co roste v lese. Za správné odpovědi lze vybarvit sluníčko.

strana 75: přesně dle zadání dole na stránce. Cv. 1 za odměnu sluníčko. Cv. žlutá tužka, pozor, budeme nejdříve přikládat písmenka ze skládací abecedy, ale budeme již odlišovat velká a malá písmena. Ve cv. červená tužka se doplní Jaro s velkým J, je to začátek věty. Cv. modrý balónek opíší děti do sešitu ČJ. Při kontrole je důležité, zda si děti zapamatovaly tvar písmen, zda respektují řádek, zda nevynechávají písmena, háčky a čárky (ty se píší ZÁSADNĚ ihned při napsání písmena NE celého slova). Bude-li to jen trochu možné, děti pochvalte, proberte s nimi chyby, které udělaly, řekněte jim, jak to napravit. Nezlobte se na ně, vždy najdete něco, za co pochválíte.

strana 76: vynechávám

strana 77: zde se učí slabikotvorné r, l. Tato písmena v českém jazyku umí tvořit slabiku. Děti v první třídě se pojem "slabikotvorné r, l" neučí označovat, pouze si mají uvědomit existenci slov se slabikotvorným r, l. Procvičujeme jejich čtení, slova skládáme a píšeme. Některé děti mají někdy snahu za slabikotvorné r, l vkládat samohlásku (a, e, i, o, u), protože slovo se jim pak lépe vyslovuje. Proto učitel před vlastním čtením zařazuje různé didaktické hry se slovy (slabiky se vytleskávají, dělí se na slabiky, hláskuje se, skládají se rozložená slova, skládá se ze skládací abecedy). Zařazují se sluchové hádanky: Žije ve vodě a je to k-a-p-r. Dítě má odpovědět: kapr. Jako zásobník slov vám pomůže strana 77. Pracujeme dle zadání dole na straně, začínáme čtením slov v žebřících, pak čteme slova pod obrázky. Přečteme článek a převyprávíme si jeho obsah. Na základě přečteného článku děti samy vyplní cvičení zelená fajfka a mohou si vybarvit sluníčko, pokud to mají bez chyby.

strana 78: dejte dítěti otázku: Květina na f? Jméno na f? Auto na f? (ford, fiat, ferrari, framo, fabie) Hudební nástroj na f? (flétna, fagot, flašinet, famfrnoch, foukací harmonika, fujara) Sport na f? Telefonujte: dramatizujte jakoukoliv situaci - vyřídit vzkaz, zjistit jaký je domácí úkol, pozvat kamaráda na oslavu, ven, na výlet. Fotografujte: Chodíme po domu nebo po zahradě a "fotografujeme", potom "fotografii" nakreslíme, můžeme ji doplnit i komentářem. Hra Kolik je fazolí? Hraje se poslepu, kolik má dítě v dlani fazolek, musí je spočítat nebo přemisťuje poslepu fazole z jedné hromádky na druhou podle zadaného počtu. Zkuste přesmyčky: ŽIFARA, LÍFDEN, FRUK, FARHA, LÉFANT, FONTELE. Celá strana dle zadání dole. A pozor u cv. modrý balónek: fíky, fén, harfa, Flíček, delfín, fazole.!!

písanka: strany 2 - 7, výukové video na L ZDE, na ch ZDE. Velké Ch a D natočím a přidám na YouTube zřejmě dnes, budu vás informovat. Pokud děti nemají výrazné problémy se psaním a pokud jsme se nedomluvili individuálně, platí, že děti píší až do konce řádku.

matematika:

strana 4: opakování

strana 5: začínáme sčítání s přechodem desítky v oboru čísel do  20. V našem školním vzdělávacím plánu je sčítání a odčítání s přechodem součástí učiva 1. ročníku. Je možno ho chápat jako ÚVOD, PŘÍPRAVU do tohoto oboru, neboť na začátku 2. třídy bude učivo dostatečně utvrzeno. Je třeba akceptovat, že různí žáci dané učivo zvládnou v různě dlouhém období. U nás ve třídě jsou žáci, kteří sčítají a odčítají rychlostí blesku do tisíce a žáci, kteří si na prstících ukazují 4 a 5. Proto dávám úkoly navíc, tištěné, abyste mohli zadat matematiku navíc, pokud je potřeba.

ALGORITMUS SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 20 S PŘECHODEM PŘES DESÍTKU: VYCHÁZÍ Z ROZKLADU ČÍSEL

7 + 8 = 15   tedy   7 + 3 + 5 = 15

12 - 5 = 7   tedy   12 - 2 - 3 = 7

POKUD VAŠE DÍTĚ UMÍ TYTO PŘÍKLADY POČÍTAT JINÝM ZPŮSOBEM (BEZ ROZKLADU) A POČÍTÁ SPRÁVNĚ, AKCEPTUJEME TO A ROZKLADY MU NEVNUCUJEME.

strana 6 a 7

prvouka:

strana 63, 64 a 65 myslím, že tyto stránky plně zvládneme ve virtuální třídě.

Děkuji za starostlivost o učení dětí, přeji vám hodně zdraví a elánu.

Paní učitelka Ilona Vaculíková